RSS

Podczas uprawiania sportów lepiej spożywać wodę mineralizowaną czy izotoniki?

Uprawianie sportów zarazem na profesjonalnym jak również amatorskim poziomie wymaga dużego dostarczania organizmowi wody. Ważne jest to w głównej mierze w przypadku dyscyplin siłowych. Kolarstwo, bieganie na większych dystansach to podstawowe przykłady, które warto tu przytoczyć w pierwszym rzędzie. Osoby, które ledwo co zaczynają swoją przygodę ze sportem niejednokrotnie stawiają sobie pytanie – czy lepiej podczas treningów dostarczać sobie wodę, czy też zdecydować się na izotoniki? Nie ma na to jednaj jedynej odpowiedzi. Wszystko jest zależne od tego, z jakim rodzajem treningu będziemy mieć do czynienia. Jeśli mówimy o treningach na poziomie dość umiarkowanym czy też niezmiernie intensywnym, to napoje izotoniczne będą dla nas dobrym wyborem. W razie, gdy treningi trwają nieustannie około g
odzinę – izotoniki najlepiej wywiążą się ze swej roli. Tego typu napój ma wówczas zadanie dowodnić w odpowiedni sposób organizm. Istotnym aspektem jest też to, ażeby skutecznie za jego pomocą odbudować utracone elektrolity a także węglowodany. Plan treningowy więc stanie się znacznie bardziej efektywny, regeneracja nastąpi o wiele szybciej. Porównując wodę mineralizowaną do napojów izotonicznych, to ten drugi produkt prezentuje się zdecydowanie lepiej. Wszystko dlatego, że mają one cechy wyjątkowo zbliżone do naszej krwi. Posiadają zbliżoną ilość wody jak również zawierają podobne elementy odżywcze. Oznacza to, że bardzo dobrze przyswajane są przez organizm człowieka.

Pomimo tego, że napoje izotoniczne wydają się być skuteczniejszą formą wyrównywania elementów odżywczych, na pewno picie zwyczajnej wody w okresie wysiłku nie jest w stanie zagrozić nam. W przypadku, gdy odchudzamy się picie wody w większych dozach jest bez wątpienia zalecane. Eksperci rekomendują picie nawet kilku litrów w trakcie dnia, albowiem to umożliwi utrzymać nasz metabolizm a także stopień nawodnienia organizmu na dobrym poziomie. Jej czynny udział jest kluczowy we właściwej przemianie materii. Należy nie zapominać, iż za jej pośrednictwem dochodzi do transportu składników odżywczych w naszym ciele.

Reklamy

Możliwość komentowania jest wyłączona.

%d blogerów lubi to: